Kompas Kommunikation er blevet kåret som branchens stærkeste brand

Kompas Kommunikation har fået ny titel. Vi kan nu kalde os kommunikationsbranchens stærkeste brand 2023 – og det er vi faktisk ret stolte af. I år er vi af MyResearch nemlig blevet kåret til at være det kommunikationsbureau i branchen, der ifølge kunder og beslutningstagere har det stærkeste brand. Men hvad betyder det i praksis – og hvad betyder det for os? Det har vi skrevet lidt om her.

Hvert år dykker MyReasearch ned i materien i kommunikationsbranchen, når de med undersøgelsen MyImage Kommunikation belyser beslutningstagernes syn på de førende kommunikationsbureauer i Danmark. Og i 2023 hedder et af dem Kompas Kommunikation.

En af de ting, som MyImage-undersøgelsen måler på, er nemlig brand strength – og ifølge de 740 beslutningstagere, der har deltaget i undersøgelsen, tilfalder titlen som branchens stærkeste brand Kompas Kommunikation. En titel, som vi vinder med få marginaler foran vores nærmeste konkurrenter og kollegaer i branchen, men som er vi alligevel er drønstolte af, fordi vi længe har arbejdet på at udbrede kendskabet til vores forretning:

”Vi er glade for at se, at folk i branchen kender til os – og at potentielle eller eksisterende kunder har lyst til at invitere os med om bordet, når de har nye opgaver. Det indikerer, at de har gode erfaringer med os og det, vi kan – eller har hørt godt om os og vores arbejde fra andre.  Vi har de seneste år gjort meget for at skabe større kendskab i branchen, og noget kunne tyde på, at vi er lykkedes med det,” fortæller direktør og partner, Camille Aulkær Andersen.

Brand strength-indekset i undersøgelsen er beregnet ud fra deltagernes kendskab til de forskellige bureauer og deres lyst til at invitere dem med til pitch. Og 35 % af deltagerne vil i den forbindelse have Kompas på invitationslisten til pitch, hvis de skulle udbyde kommunikationsopgaver i dag.1

Et stærkt brand kommer ikke kun af stort kendskab. Det bygger på troværdighed.
Vi ved dog godt, at et stærkt brand ikke alene kan måles på kendskab – det skal også være troværdigt. Derfor er vi også ekstra glade for at se, at noget af det, vi ifølge undersøgelsen særligt ser ud til at være kendt for, netop er vores troværdighed og det, at vi leverer gode resultater. På begge parametre scorer vi nemlig en flot plads i top-3.

Og selvom gode resultater selvfølgelig altid er målet for både vores kunder og for os, så er det lige så vigtigt for os, at vores kunder oplever, at vi er transparente omkring vores arbejde og vejen dertil. Og at vi er troværdige samarbejdspartnere:

”For os er ærlighed og åbenhed nøglen til en god kunderelation. Derfor er vi altid åbne omkring vores processer, data og resultater – også når de indimellem ikke indfrier de ønsker, vi havde fra start,” forklarer Bo Falsig, der er stiftende partner og CEO, og fortsætter:

”Vi vil gerne have vores kunder med ind i maskinrummet. Opgaveløsning for os er et samarbejde, og vores kunder må gerne vide, hvordan vi kommer fra A til B. Derfor håber og tror vi også på, at vores kunder – frem for alt – ser os som stærke, troværdige samarbejdspartnere. Og det tyder MyImage-undersøgelsen heldigvis på, at de gør.”

1. MyImage Kommunikation er en undersøgelse fortaget af MyResearch blandt 740 beslutningstagere, som har indflydelse på deres virksomheds valg af kommunikationsbureau og køb af kommunikationsydelse som fx strategi, analyse, public affairs, ledelsesrådgivning og kampagner. Undersøgelsen er fortaget online i uge 18-19 2023 som stikprøve blandt beslutningstagere i virksomheder med 20+ ansatte og forholder sig til i alt 20 bureauer.