Kosttilskud & OTC
Vores erfaring med kosttilskud og håndkøbsmedicin
Produkter, der balancer på kanten
Når man skal markedsføre kosttilskud eller håndkøbsmedicin skal man kende sin lovgivning. For selvom et produkt ikke er kategoriseret som et lægemiddel, er der stadig særlige regler for, hvad du kan sige om dit produkt – og særregler for markedsføring på forskellige områder kan være i spil.
I Kompas har vi stor erfaring med udvikling af strategier, eksekvering og udrulning af kampagner om kosttilskud, medicinsk udstyr eller håndkøbsmedicin, som f.eks. kosttilskud målrettet både modne kvinder og deres hud, kræftsyge som har mistet appetitten og børn i voksealderen.
Når man kommunikerer om kosttilskud eller andre OTC-produkter skal man kende den relevante lovgivning og det er en særlig disciplin – f.eks. produktkategorierne kostskud og medicinsk udstyr er reguleret af særregler på de respektive produktområder. Derfor kan det være lidt af en balancegang at udvikle relevant kreativ kommunikation uden at falde og slå sig på reglerne.
Men det kan vi, og vi har gjort det for en lang række kunder som Imedeen, Multi-tabs, Nutricia og Duolac.
- Vi kan bl.a. hjælpe med:
- Få kendskab til målgruppens adfærd og behov
- Udvikle indsigtsbaseret koncept og kreativ idé
- Eksekvere kampagneelementer f.eks. produktion af film og animationer
- Medierådgive, så kampagnen når den relevante målgruppe på det rigtige tidspunkt