Fødevarer
Vi er specialister i føde- og drikkevarer
Fødevarer
I Kompas arbejder vi derfor med kommunikation på alle retailplatforme. Fx produkt-pr, kædeaktiviteter, butiksudstillinger, sampling, events, influencer marketing og emballage-kommunikation. Alt sammen baseret på de nyeste fødevaretrends og forbrugermønstre.
At kommunikere om fødevarer er en helt særlig disciplin – og lige så strengt reguleret som healthcare. Derfor kan det være lidt af en kunst at tænke ud af boksen uden at træde uden for linjerne. Men det er noget, vi har vist, at vi mestrer, blandt andet for nogle af de største danske og internationale brands som Santa Maria, 3-Stjernet, l’or, Carlsberg, Aalbæk Specialiteter, Paradis og Valsemøllen.
Føde- og drikkevarer
Fødevarer og bæredygtighed
Du bliver, hvad du spiser”, lød det engang. Og det gælder sådan set stadigvæk. I kommunikation om fødevarer bliver kommunikation om sundhed og bæredygtighed også relevant. For det, vi putter i munden, siger en hel masse om vores holdninger, viden og politiske ståsted, hvor vi bor og hvem vi er. Det tænker vi naturligvis også en hel del over, når vi udvikler og implementerer strategier for vores fødevarekunder.
Fire trends kendetegner fødevareområdet for tiden, men de peger alle sammen i en mere bæredygtig retning. Bl.a. er der massivt fokus på fødevarer med færre tilsætningsstoffer, mindre uforarbejdet mad, dyrevelfærd, emballage forbrug, plantebaseret mad, nye innovative ingredienser og mad, der er produceret under særligt klimasmarte forhold. For det bliver mere og mere tydeligt for forbrugerne, at mad både skal være velsmagende, sundt og miljøvenligt.
I relation til bæredygtighed og fødevarer hjælper vi både virksomheder med, hvordan de kan arbejde med fx FN’s verdensmål og blive mere bæredygtige på en række områder – ligesom vi rådgiver om, hvordan virksomheders bæredygtighedsinitiativer kan kommunikeres endnu bedre til forbrugerne og de øvrige interessenter.