Fjernvarme
Vores erfaring inden for fjernvarme
Fjernvarme
For ganske få år siden handlede fjernvarme-kommunikation især om at motivere boligejere med naturgas og olie til at skifte til fremtidens varmeform, fjernvarme. Det gør det ikke længere. Nu vil alle have fjernvarme.
Men det gør ikke kommunikationen mindre vigtig. For når projekterne bliver større, kunderne flere og tempoet højere – og når antallet af boligejere, som efterspørger fjernvarme eksploderer, så stiger kompleksiteten og behovet for kommunikation også. Der skal være styr på processerne, og her spiller kommunikationen en stor rolle – lige fra første information om tilbud og priser, til hvornår det første spadestik tages, til varmen tilsluttes og alt derimellem. For spørgsmålene er mange, når man venter på fjernvarmen.
Kompas kan håndtere al kommunikation, så fjernvarmeselskaberne kan koncentrere sig om at udvide fjernvarmen til nye kunder og servicere eksisterende.
Vi har mere end 10 års erfaring med fjernvarme. Vi sikrer opbakning, tilslutning og styr på kommunikationen.
Mange kommuner har for længst sat sig som mål at blive blandt Danmarks grønneste for at bidrage til den grønne omstilling – fjernvarme til flest mulige boliger er et af de vigtigste skridt på vejen. Blandt de største konverteringsprojekter i Danmark er Horsens, Gentofte, Roskilde, Skive, Haderslev, Korsør, Slagelse, Silkeborg og Helsingør, som har eller er i gang med at konvertere op imod 50.000 boliger til fjernvarme. Kompas Kommunikation har håndteret kommunikationen alle disse steder – både hvad angår strategi, informationsmaterialer, onlineværtkøjer, dialog med boligejere og kontraktunderskrifter.
Vores model har sikret massiv tilslutning – også i områder med modstand pga. bl.a. tvangstilslutning. Vi har sikret, at der var styr på de mange processer, ejendomme, delområder, kommunikationsformer og tidsperioder. Og at boligejerne hele tiden var velinformerede. Det har vi blandet andet gjort gennem individuelt og målrettet information til boligejerne i form af breve, e-mails, smser, sociale medier, pressematerialer, biografreklamer, annoncering i bybilledet samt prisberegnere og status- og tilmeldingsmoduler online – så den enkelte boligejer modtager den relevante information på det rigtige tidspunkt.
Vi har styr på datahåndteringen i store udvidelsesprojekter. Vi sikrer strømlinede processer og opdateringer.
Med tusindvis af boligejere, store mængder ejendomsdata og mange led i udvidelseskæden er det strengt nødvendigt med styr på data. Kompas sikrer med en velfungerende database både højere tilslutning og en udvidelsesproces, hvor entreprenører, VVS’ere og forsyningsselskaber har styr på processer, data, og hvilke boliger der har modtaget hvilken information. Og at alle boligejere er velinformerede gennem de år, udvidelsen varer.