Kunde:
Valio
Hvordan italesætter man noget, ingen vil tale om? Og hvordan får man andre til at tale med hinanden om det? Det var opgaven, da vi sammen med det finske mejeri Valio skulle lancere Gefilus, en ny yoghurtserie med mælkesyrebakterier, som er gode for tarmene. Så vi gik i tænkeboks for at finde ud af, hvordan vi kunne give tarme charme …
Christiane Schaumburg-Müller som ambassadør
Vi valgte at skyde lanceringen i gang med en crossmedia-kampagne, der mødte forbrugerne online samt i annoncer, butikker og metroen, hvor hele stationer blev forvandlet til gigantiske reklamer for Valio. Frontfiguren i kampagnen var Christiane Schaumburg-Müller, som via sit personlige brand fik den kvindelige målgruppe til at associere Gefilus med velvære. På den måde sikrede kampagnen ikke blot, at brandets USP trådte tydeligt frem, men også at den blev rammesat i en positiv, feminin kontekst.
Vejen til en kvindes mave går gennem influencere
Den brede kampagne blev suppleret af målrettede PR- og influenceraktiviteter, hvor mavens indre liv blev gjort interessant, relevant og underholdende for målgruppen. Fokus var på viden og uddannelse, men serveret på en anderledes måde, så dialogen kunne kickstartes på de sociale medier. PR- og influenceraktiviteterne blev understøttet af onlineannoncering på Facebook, Instagram og Snapchat samt sampling over hele landet. Vi havde en god mavefornemmelse fra begyndelsen omkring hele projektet – og det viste sig også at blive en succesfuld lancering …
Så kan vi sparre om din virksomhed eller produkts udfordringer og muligheder – og om Kompas kan hjælpe.