Kunde:
Orkla
Det er fantastisk eller skal vi sige plant-astisk at vælge klimaet først. I hvert fald hvis du spørger influencers på de sociale medier, hvor andelen af veganske og vegetariske communities er voksende. Så da vi skulle hjælpe det nye plantebaserede tacobrand Frankful med at åbne det danske marked og de danske ganer for klimavenlig meximad, var vi ikke i tvivl om, hvor vi bl.a. skulle servere det gode budskab …
Fra online communities til den lokale tacohylde
Vi mødte forbrugerne på online communities, hvor der allerede var fuld gang i klimadebatten. Vi aktiverede mere end 55 influenter til at sprede det gode budskab om det nye tacobrand.
Vi kom bl.a. med i køkkenet hos Maria Vestergaard i denne video og til tacofest hos Cille Fjord. Og Groenhverdag.dk i dette opslag og Stinna leverede også lækkert indhold.
Det fulgte vi op med landsdækkende outdoor-reklamer og in-store POS, så samtalen blev ført ud i den fysiske verden, og Frankful blev gjort top-of-mind hos de klimaorienterede forbrugere. Målet var at fange dem, når de stak snuden op fra smartphonen, og få dem til at vende blikket mod tacohylden.
”Uno, dos, tres” – SÅ er der klimavenlige tacos
Kampagnen blev også rullet ud på både TV og video på digitale medier til en bred målgruppe med et budskab om at spise klimasmart uden at gå på kompromis med smagen – og uden at bruge ekstra tid i køkkenet. For Frankful er ikke blot nemt og hurtigt at lave, men smager også så godt, at selv kræsne børnemunde ofte ender med at sige ”må jeg få en portion mere, por favor.”
Læs også om, hvordan vi hjulpet Paulúns med at lancere en ny granola på det danske marked
Så kan vi sparre om din virksomhed eller produkts udfordringer og muligheder – og om Kompas kan hjælpe.