Kunde:

DepressionsForeningen

Politisk oplysningskampagne om depression

Hvert år bliver 23.000 mennesker ramt af depression. Det svarer til 63 mennesker om dagen.

Det har vi sat fokus på i vores pro bono projekt for DepressionsForeningen.

Med kampagnen 63 om dagen ønskede DepressionsForeningen at øge det politiske fokus på sygdommen og at få Christiansborg i tale. For virkelig mange mennesker har brug for hjælp.

Derfor afleverede DepressionsForeningens ambassadør Anders Lund Madsen 63 breve fra mennesker, der har oplevet depressionen på egen krop og eget sind hver dag i en uge. Brevene blev afleveret til blandt andet Rosa Eriksen MF, formand for Socialudvalget (M), Karin Liltorp, MF (M) og Maria Durhuus, MF (S).

Kompas var med på sidelinjen og dokumenterede alle brevafleveringer, som blev delt på sociale medier i en digital kampagne målrettet politikerne på Christiansborg (og alle os andre).

Kampagnen blev kickstartet i DR Aftenshowet, og kørte på sociale medier i en uge. Det resulterede i:

  • 315 personlige fortællinger afleveret til politikere
  • Over 600.000 eksponeringer på SoMe
  • Over 150.000 videoafspilninger på SoMe

Morten Ronnenberg Møller, Generalsekretær DepressionsForeningen:
“Tusind tak for den og for jeres flotte støtte til DepressionsForeningens arbejde. Jeg kan ikke forestille mig, at det kunne gøres bedre, navnlig ikke med de ressourcer vi samlet har til rådighed”.