Kunde:
Colgate-Palmolive
Tidligere har trykte fagblade været det eneste medie, man kunne nå sundhedsprofessionelle igennem. For kunden Colgate-Palmolive prøvede vi noget andet. Vi gik digitalt – og med stor succes.
En række patientgrupper har en øget risiko for huller i tænderne, uden at de er klar over det. For eksempel kan diabetes give en dårlig glykæmisk kontrol og mundtørhed, hvilket øger risikoen for huller i tænderne. Sygeplejersker, tandlæger og tandplejere har en afgørende rolle i at oplyse deres patienter om risikoen, og hvordan tandpasta med højt fluoridindhold kan forebygge huller.
Duraphat® er den eneste receptfrie højfluorid tandpasta, som kan hjælpe mennesker med særlig risiko for huller i tænderne.
Da tandpastaen gik fra at være receptpligtig til håndkøbsmedicin i Norge, udfordrede vi tidligere kampagner for Duraphat® og lagde hele budgettet hos Facebook og Google – målrettet norske sygeplejersker, tandlæger og tandplejere.
Den digitale strategi førte til en besparelse på 500%, og 30 gange så mange eksponeringer, end vi kunne have fået igennem en printkampagne. Ydermere fik vi de sundhedsprofessionelle ind på Duraphat®’s hjemmeside over 12 tusinde gange, hvor de kunne læse mere om, hvordan en tandpasta med højt fluoridindhold kan hjælpe deres patienter.
Så kan vi sparre om din virksomhed eller produkts udfordringer og muligheder – og om Kompas kan hjælpe.