Kunde: Colgate-Palmolive

Tidligere har trykte fagblade været det eneste medie, man kunne nå sundhedsprofessionelle igennem. For kunden Colgate-Palmolive prøvede vi noget andet. Vi gik digitalt – og med stor succes.

En række patientgrupper har en øget risiko for huller i tænderne, uden at de er klar over det. For eksempel kan diabetes give en dårlig glykæmisk kontrol og mundtørhed, hvilket øger risikoen for huller i tænderne. Sygeplejersker, tandlæger og tandplejere har en afgørende rolle i at oplyse deres patienter om risikoen, og hvordan tandpasta med højt fluoridindhold kan forebygge huller.

Duraphat® er den eneste receptfrie højfluorid tandpasta, som kan hjælpe mennesker med særlig risiko for huller i tænderne.

Da tandpastaen gik fra at være receptpligtig til håndkøbsmedicin i Norge, udfordrede vi tidligere kampagner for Duraphat® og lagde hele budgettet hos Facebook og Google – målrettet norske sygeplejersker, tandlæger og tandplejere.

Den digitale strategi førte til en besparelse på 500%, og 30 gange så mange eksponeringer, end vi kunne have fået igennem en printkampagne. Ydermere fik vi de sundhedsprofessionelle ind på Duraphat®’s hjemmeside over 12 tusinde gange, hvor de kunne læse mere om, hvordan en tandpasta med højt fluoridindhold kan hjælpe deres patienter.