Kunde: Valsemøllen

Bæredygtig udvikling er ikke længere et ’nice to have’ men et ’need to have’ for virksomheder.
Spørgsmålet er, hvordan man som virksomhed fortæller om de tiltag, man gør for bl.a. klima, sundhed og miljø uden at falde i greenwashing-fælden?

Det har vi hjulpet Valsemøllen med.

Dansk og økologisk mel fra CO2e-neutral mølle – med ekstra fuldkorn

Som en del af et større fokus på bæredygtighed havde Valsemøllen omlagt virksomhedens tre danske møller til at være CO2e-neutrale, og ligeledes havde virksomheden tilsat ekstra fuldkorn til flere af dens melprodukter.

Disse vigtige budskaber skulle formidles til en bred målgruppe af både forbrugere i detailhandlen, bagerier, foodservice mfl. For at finde den rette fortælling til alle målgrupper, dykkede vi ned i Valsemøllens DNA, hvorfra vi byggede en kommunikationsplan op med budskabshierarki, anbefalinger til kanaler og aktiviteter, tidsplan og meget mere.

Presseindsats, animationsvideoer og herofilm

Som en del af lanceringen af CO2e-neutral mølle, spredte vi budskabet gennem en presseindsats til både branche- og lokalmedier. Særligt de lokale medier var i fokus, da Valsemøllen har møller i tre danske byer. Derudover kogte vi de ellers komplekse budskaber om bl.a. klimakreditter, klimamålsætninger og sundhed ned i små animationsvideoer og en herofilm.