Kunde: Andelsgaarde

Andelsgaarde er en ny andelsbevægelse, der gård for gård køber det danske areal tilbage til den brede befolkning. Det gør de ved at opkøbe, genopbygge og forpagte nedlagt landbrug, for i stedet at dyrke jorden regenerativt på en moderne og bæredygtig måde. Men uden medlemmer er der ingen bevægelse – særligt fordi at flere medlemmer giver mulighed for at opkøbe mere landbrug og ekspandere foreningen.

Kompas’ årlige con amore-projekt

Over 60 % af Danmarks areal er landbrug. Disse landbrugsarealer er ejet af en meget lille andel af befolkningen. Derudover koster det energi at producere mad, ligesom det påvirker både biodiversiteten og miljøet – Alt det vil Andelsgaarde gerne lave om på. Men som ny forening, der hovedsageligt er drevet af frivillige, har man ofte brug for hjælp og rådgivning til at udvikle effektiv kommunikation, der kunne øge kendskabet og medlemstallet.

Hos KompasH yder vi hvert år gratis rådgivning og projektledelse til en mindre forening eller forretning, som arbejder for at gøre verden til et bedre sted. I år 2021, var det Andelsgaarde, som vi gav en hjælpende hånd.

Kampagne i klimakampens tegn

Kompas udviklede 15 forskellige annoncer med hver deres budskab om alt fra klima og biodiversitet til økonomi og fællesskab. Indholdet skulle ramme den brede målgruppe af både by- og land, ung og gammel, og kampagnen kørte i 6 uger med et mediebudget på lige under 50.000 kroner.

En udfordring var dog, at Andelsgaardes gamle hjemmeside var langsom og ikke brugervenlig, hvorfor potentielt nye medlemmer kunne gå tabt derinde. Derfor aftalte vi at designe en ny hjemmeside til foreningen – naturligvis mod betaling. Mange måneders arbejde resulterede i denne moderne, brugervenlige og optimerede hjemmeside: andelsgaarde.dk.

I forbindelse med opsætning af hjemmesiden, anbefalede vi også Andelsgaarde at oprette muligheden for at have erhvervsmedlemskaber. Og det åbnede en ny dør til at starte annoncering på LinkedIn.

25 % flere medlemmer

Da vi startede samarbejdet med Andelsgaarde, havde de præcis 2.000 medlemmer. Efter endt kampagne landede de på 2.500 medlemmer, hvilket er en stigning på 25 %. Siden hjemmesiden gik live i marts måned, har både nye og eksisterende medlemmer klikket sig ind på den både via nyhedsbreve og digitale medier, og så er den også blevet delt flittigt at deres aktive medlemmer.

Andelsgaarde har været så glade for vores hjælp, at de har valgt at fortsætte hos os – nu som betalende kunde. Vi ser frem til et langvarigt og givende samarbejde.